Фотогумор: 8 способів зробити фотографу боляче
Дата публікації: 20 липня 2022Фотограф, звичайно, повинен бути доброзичливим і розуміючим, тоді як клієнт – навпаки, не повинен розбиратися в предметі, і питання від нього тільки заохочуються. Але деякі ситуації, з огляду на тонку душевну організацію та професійну пихатість фотографів, переносяться особливо важко.
1. “А давайте зробимо таке саме фото як у Pinterest!”
Мені дуже подобається ця соц.мережа, і там справді багато цікавих фотографій. Але недобре копіювати чужі роботи – це раз. І два – частина фотографій є настільки заїждженими шаблонами, або відвертим несмаком, що відтворювати їх просто соромно і ніяково. Водночас, я заохочую своїх клієнтів показувати мені добірки фото, що сподобалися, щоб проілюструвати свої переваги або очікування за якимось певним параметром — колорит, настрій тощо.
2. Конкуренція за увагу з мобільними телефонами.
Як фотограф, якому платять за зйомку, на заходах мені постійно доводиться докладати великих зусиль для того, щоб привернути увагу людей, що фотографуються, на себе і, навпаки, відволікти їх від безлічі мобільних телефонів, які знімають з моєю камерою в одному напрямку. Якщо ви є клієнтами в цій ситуації, пам'ятайте, що ви заплатили за те, щоб бути на цих знімках. Тож будьте :) не відволікайтеся на додаткових фотографів.
3. “О, класні фотографії, напевно, у тебе чудова камера!”
Я витратив роки, відточуючи свою майстерність, і зараз продовжую інвестувати у свій професійний розвиток багато часу та грошей. Але ця фраза прирівнює мене до робота, що натискає кнопку дорогої камери. Ця фраза рівноважна до фрази «Яка смачна була вечеря, напевно у вас дуже дорогі каструлі».
4. “Я можу отримати всі оригінальні файли RAW після зйомки?”
Дзеркальні камери зараз є майже в кожній родині, і всі знають, що Raw файли можна обробити по-різному. А з безліччю додатків і пресетів, що дають можливість зробити «унікальну обробку в один клік», так взагалі все стає набагато простіше.
Але ви повинні розуміти, що фотографія як кінцевий продукт — це не просто цифрові дані, отримані з матриці камери після натискання кнопки. Непомітна, “натуральна” та водночас ефектна корекція зображення вивчається десятиліттями. Ретельна обробка однієї фотосесії триває в рази більше за саму фотосесію. Тому запитувати RAW файли у фотографа, це теж саме що просити автора надіслати його книгу у вигляді чернетки, у не відредагованому, не відформатованому вигляді, з тими абзацами та пропозиціями, які не увійшли до книги.
5. Коли клієнти додатково редагують наші готові фотографії.
Пам'ятаю, як я вперше побачив свої фотографії «оброблені» фільтрами Інстаграм. Я був просто шокований. Витрачаючи години на навчання і досягнення свого кольору на фотографіях, бачити їх з перепаленими кольорами або затонованими в якийсь колір – це просто ніж у серце. Будь ласка, не робіть цього. Адже, якщо хтось запитає «хто зробив цю фотографію», то назвавши фотографа, ви брешете. Але хто там уже розбиратиметься?
6. Коли ви змушуєте нас пропускати найкраще світло.
Розглядаючи портфоліо фотографа і бачачи його найкращі кадри, ви очікуєте отримати такі ж природні світлові ефекти. Такі ефекти дуже залежить від погоди, а головне — часу зйомки. Якщо клієнтам дуже сподобалися фото, зроблені на заході сонця, але в цей час у них банкет — повторити те ж саме опівдні, на жаль, не вийде.
7. Яку камеру рекомендуєш купити?
Вибачте, але я не знаю. Я, як професійний фотограф, звичайно ж розуміюся на рівні та якості камер для фотозйомки. Але дуже велика помилка у тому, що фотограф знає всі новинки на всіх рівнях бюджету. Я, наприклад, точно знаю, яку камеру хочу і яку камеру можу собі дозволити, але й те й інше починається від 2-3 тис. тільки за камери (без об'єктиву в комплекті). Але я абсолютно не стежу за ринком камер початкового рівня. Новинки на цьому ринку виходять кожні кілька місяців, і остання з них не зрівняється за рівнем якості з набором «мінімальних вимог» до камери. Тому я навіть не дивлюсь у цей бік.
8. А які налаштування на цьому кадрі?
Я легко можу сказати вам параметри, які були при зйомці будь-якого кадру, коли відкрию вихідний файл. Там усе записано. Але повірте мені, це вам нічого не дасть. Тому що занадто багато зовнішніх факторів впливають на ці параметри, не кажучи вже про настрій фотографа під час зйомки та обробки після зйомки. Навіть знаючи всі ці параметри, ви не зможете відтворити його. Навіть стоячи поруч зі мною і виставивши ці параметри, у вас вийде інший кадр. Кращий чи гірший – це вже друге питання, але інший! Тому не зациклюйтесь на цифрах. Експериментуйте та шукайте свій шлях.