Тепер вибрати об'єктиви та камери стало ще легше!
Дата публікації: 15 янв 2023Мене часто запитують про моє ставлення до тієї чи іншої камери чи об'єктиву. І я не завжди маю досвід роботи з ними. Та й мені іноді хочеться дізнатися та порівняти техніку. Величезна кількість суб'єктивних думок, параметрів усе це ускладнює. В інтернеті безліч сайтів та оглядів, і я користуюсь деякими з них. Але зараз мені хочеться розповісти вам про один дуже корисний сайт. Сам користуюся і постійно "відправляю" туди знайомих і не дуже :) Зараз він став набагато зручнішим, завдяки чудовій системі фільтрів.
Представляю вашій увазі: www.DxOMark.com
На сайті представлена інформація про практично всі камери та об'єктиви, які є у світі (крім радянських). Усі вони сформовані у рейтинги, та сортувати їх можна за різними параметрами. Так як сайт англомовний, то для україномовних трохи поясню деякі основні параметри, щоб не вдаючись у подробиці ви могли оцінити ту чи іншу камеру чи об'єктив.
Вибір камери
* під зірочкою залишатиму свої особисті коментарі та параметри, вказані на момент написання статті.
Отже, 3 головні параметри для камер, точніше для матриць:
- "Portrait" (Color depth) – діапазон глибини кольору, бітність кольору або передача кольорів. Цей параметр показує, наскільки можна відрізнити тонкощі відтінків кольорів. Яка максимальна "колірна чутливість" матриці (у бітах). Кількість кольорів, які матриця здатна відрізнити.
* даний параметр зараз найкраще у Phase One IQ180 (26.5, за ціною $42 490), трохи нижче на 3-й позиції стоїть Nikon D810 з 25.7 бітами і при цьому ціною $ 3 300. Але в цілому більшість камер видають відмінні показники,і на цей параметр я не особливо звертаю увагу. - "Landscape" (Dynamic Range) – динамічний діапазон (ДД) матриці.
Можлива для сприйняття матрицею різниця між найсвітлішою і темною ділянкою на фотографії. Якщо ви недосвітили фотографію (вийшла темна), то маючи високі показники даного параметра, ви можете "витягнути" деталі не втрачаючи при цьому якість.
* а ось тут все ДУЖЕ цікаво. Тому що тут явно лідирує Nikon та Sony. Виявляється у Nikon D810 динамічний діапазон 14.8 ступенів!
Нагадаю, що зміна ДД на 1 ступінь – це зміна кількості світла у 2 рази. Так от, у цьому рейтингу Canon знаходиться набагато нижче…
Canon EOS 5DS = 12.4
Canon EOS 1Ds Mark III = 12.
І повірте, маючи ці 2 з лишком щаблі у Nikon можна знімати з великим недосвітком, і при цьому легко витягувати інформацію без будь-яких спотворень у кольорі. - "Sports" (Low-Light ISO) – При зйомці сцен, що рухаються, таких як спортивні події, головне завдання фотографа – заморозити рух, віддаючи пріоритет короткій витримці. Щоб компенсувати нестачу експозиції, фотограф повинен збільшити значення ISO, що призводить до зменшення співвідношення сигнал/шум. Цей параметр покаже, наскільки добре з цим справляється матриця, зберігаючи при цьому гідну якість. * тут з великим відривом лідирує Sony A7S з параметром рівним 3702. При цьому Nikon D810 має всього 2853 очки, а Canon EOS 5DS R всього 2308.
Сильний відрив у Sony. Але поки що я психологічно не готовий розглядати Sony як камеру весільного фотографа. Вартість об'єктивів висока і їх вибір не такий широкий, ніж у Nikon і Canon.
Звичайно є ще:
- бренд
- тип камери
- кількість мегапікселів
- розмір матриці
- орієнтовна ціна
- дата виходу
Орієнтуючись на ці дані та сортуючи їх у потрібних вам діапазонах, ви можете вибрати те, що вам дійсно потрібно.
Вибір об'єктива
* знову таки, мене цікавлять насамперед об'єктиви, які мають байонети на Nikon і Canon (на повний кадр), тому в коментарях я розглядатиму саме їх. Також я пропускатиму мануальні об'єктиви типу CarlZeiss і об'єктиви понад 200мм, зважаючи на їх специфіку.
Для вибору об'єктивів є також рейтинг і він базується на таких параметрах:
- "Sharpness" (Різкість) – Тут все зрозуміло, чим більший цей параметр, тим різкішою буде фотографія в точці фокусування.
* відсортувавши за цим параметром, пропускаємо перші CarlZeiss (вони мануальні) і бачимо, що лідирує Sigma 35mm F1.4 DG HSM A. Я використовую зараз цей об'єктив на Canon і мені найбільше подобається його різкість на відкритій діафрагмі. Тому дивимося, Sharpness має 23. Від цього можна відштовхуватися. І тут для мене стало відкриттям що Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM має Sharpness = 17! Що дуже навіть непогано… Хоча ходять чутки, що цього року Sigma представить 85 1.4 Art і ось це має бути щось по різкості :))) Зачекаємо :) - "Transmission" (Світлопропускна здатність) – Кожен об'єктив складається з безлічі лінз, кожна з яких пропускає частину світла, а частину поглинає. Чим більше елементів, тим нижча передача. Цей параметр характеризує здатність об'єктива пропускати світло від передньої лінзи до матриці.
* чим менше цей параметр, тим крутіше об'єктив ) Наприклад зараз з об'єктивів, що цікавлять мене, лідирує Canon EF 50mm f/1.2L USM з пропускною здатністю 1.4 (не плутати з діафрагмою). Sigma 35mm F1.4 DG HSM A і тут на висоті – 1.5 - "Distortion" (Дисторсія) – Геометричні спотворення об'єктива. "Надуваність" об'єктів під час зйомки. Спотворення вертикальних і горизонтальних ліній у кадрі.
* зрозуміло що більш довгофокусні об'єктиви мають менше спотворень ніж ширококутні, але потрібно пам'ятати, що у деяких ширококутних об'єктивів це є "фішкою". Тому я не особливо зважаю на цей параметр у своєму виборі. - "Vignetting" (Віньєтування) – затемнення або навпаки освітлення кутів фотографії щодо центру зображення.
* Я люблю коли об'єктив трохи віньєтує, якщо це буде мені не потрібно – то я висвітлюю це при обробці, так що знову-таки цей параметр особисто для мене не дуже важливий. - "Chr. aberration" (Хроматичні аберації, ХА) – Що це таке можна прочитати в інтернеті... але просто – це поява кольору там, де його бути не повинно :) Найчастіше проявляється фіолетово-пурпурові контури на межі об'єктів при контровому освітленні.
* а цей параметр потрібно враховувати. Я люблю знімати в контровому світлі яскраве сонце, тому дивимося. Чим менша цифра – тим менше аберацій. Не потрібно гнатися за повною чистотою – це часто веде до занадто "неживої" картинки, але коли аберації зашкалюють – це дуже погано.
Canon EF 135mm f/2L USM має цей параметр рівний 4.
Canon EF 85mm f/1.8 USM – рівний 3.
Sigma 35mm F1.4 DG HSM A Canon = 6.
Отже, все в межах норми.
Canon EF 24-70mm f/2.8L USM = 13,
а друга версія цього об'єктива – 15.
Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM = 13.
Та інші більш стандартні фільтри-параметри:
- бренд
- тип об'єктива (шикоровугільний, довгофокусний тощо)
- фокусна відстань
- наявність трансфокатора (зум, змінюється фокусна відстань чи ні)
- діафрагма
- байонет
- ціна
- дата виходу
Підсумок
Полазивши по сайту відкрив для себе багато нового, і тепер знову хочу на Нікон)) Точніше Nikon D810)) А ви?